Hoe wordt u als installateur geholpen door Van Marcke?
Ontzorging en expertise staan centraal

De wereld verandert snel, en daarmee ook de verwachtingen, noden en prioriteiten van onze professionele klanten. Om u toekomstgericht verder te ontzorgen en een optimale klantenbeleving te creëren, redeneren we steeds vanuit uw standpunt en kijken we naar wat u drijft en tegen welke problemen u aanloopt. Op die manier kunnen we u maximaal ondersteunen.
Klantenkennis
Een goede en doorgedreven kennis van onze klanten laat ons toe om onze assortimenten en diensten optimaal af te stemmen op hun noden. De inzichten die ons hierbij helpen zijn de feedback uit onze klantenrelaties, analyse van beschikbare data en de regelmatige klantenbevragingen die we gecentraliseerd uitsturen. De stem van de klant laat ons toe om outside-in te denken en onze organisatie hierop af te stemmen.
Het juiste assortiment
Onze categorymanagers zetten zich dagelijks in om het juiste assortiment te bepalen. Naast de basisproducten in het warmte- en watergamma bieden we duurzame producten aan die water- en energiebesparend zijn.
We zoeken ook steeds actief naar innovatieve producten en nieuwe trends op de markt. Op die manier zijn we steeds in staat om de installateur te ondersteunen met state-of-the-art producten en dito oplossingen. Zo kan hij op zijn beurt perfect voldoen aan de vraag van zijn eindklant.
Een greep uit onze diensten
Wij bieden een brede waaier aan diensten waarmee we een meerwaarde bieden. Ook hier ligt de focus op ontzorging. De vraag die altijd centraal staat is: heeft de klant behoefte aan de dienst die we willen aanbieden? Daarom is het zo noodzakelijk om de klantenbehoeften in kaart te brengen, en dus vanuit hun perspectief te kijken. Zo kunnen we onze service daarop afstemmen.
VM Express
Aangezien de installateur een drukke agenda heeft en zich moet kunnen focussen op zijn werk, bieden we bijvoorbeeld Van Marcke Express aan. Daarmee leveren we goederen aan de installateur, binnen de 90 minuten en rechtstreeks op de werf.
TEC Collect
Een andere dienst is TEC Collect. De goederen die de installateur daarbij bestelt worden klaargezet in een Van Marcke Technics-winkel naar keuze en kunnen opgehaald worden tijdens de openingsuren of, afhankelijk van de winkel, 24/24 en 7/7.
Tijdens de coronaperiode hebben we het aantal TEC Collect-points verder uitgebreid, omdat we geloven dat flexibiliteit essentieel is.
Van Marcke College
We hebben ook een eigen opleidingscentrum, Van Marcke College, waar klanten technische opleidingen kunnen volgen en certificaten kunnen behalen. Sinds de lockdownperiode zijn we ook aan de slag gegaan met webinars. Deze online-opleidingen zijn een groot succes. Daarnaast hebben we ook Van Marcke Engineering, ons eigen studiebureau.
Distributiecentrum
En last but not least: met de ingebruikname van ons nieuwe distributiecentrum in 2018 kunnen we een nog betere logistieke service aanbieden.
Digitaal
Binnenkort lanceren we MyBlue, een persoonlijk onlineplatform waarin we alle digitale applicaties van Van Marcke zullen samenbrengen. Op die manier garanderen we dat de professionele installateur 24/7 toegang heeft tot zijn persoonlijke informatie en tools. Die laten hem toe om efficiënter te werken en kostbare tijd te besparen.
De volgende, hierop aansluitende, stap is het lanceren van onze vernieuwde b2b-webshop om ook hier de klantenbeleving verder te optimaliseren.
Hebt u vragen over deze diensten? Contacteer uw vertrouwde contactpersoon of uw dichtstbijzijnde Van Marcke-winkelpunt.
