Axalta toont maatwerk met goudbrons Sahara
Warmte, luxe en robuustheid

Voor het eerst in zijn vijfjarige geschiedenis biedt Axalta’s autokleur van het jaar zowel de productiefaciliteiten als de aftermarket een kleur die personalisatie van het voertuig mogelijk maakt. Sahara, een goudbronzen tint, straalt warmte, rijkdom en kracht uit voor voertuigen van elk formaat en kan dienen als de belangrijkste kleur voor tweekleurige mogelijkheden. "Bij Axalta zien we auto-ontwerpers die zich richten op opties voor twee tinten, met daken en strepen als accent", aldus Nancy Lockhart, wereldwijde kleurmarketingmanager bij Axalta. "Als het gaat om het massaal op maat maken, is Sahara het type kleur dat als basis kan dienen voor deze hoogwaardige opties." Sahara, ontstaan uit de kleurcoatinglijn ChromaDyne™, is deels geïnspireerd op wereldwijde trends voor warmere tinten die worden benadrukt in het wereldwijde autokleurpopulariteitsrapport van het bedrijf. Geel/gouden voertuigen zijn het populairst in India en China, terwijl bruin/beige voertuigen in Noord-Amerika meer toegenomen zijn dan in welke andere regio dan ook. De in ontwikkeling zijnde kleuren van Axalta worden getest op waarneembaarheid door autonome sensoren en Sahara is ontwikkeld voor zichtbaarheid. Volgens Ann de Clerck, manager schadeherstel kleurservice voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij Axalta, is de kleur van het jaar van Axalta een ander voorbeeld van hoe Axalta OEM-technologie overbrengt naar de aftermarket en reparatiebedrijven.