- 20 februari 2018
Game helpt waterverbruik te verminderen
Game helpt waterverbruik te verminderen Reductie van 7% watergebruik tijdens piektijden Sensus, een merk van Xylem en actief in slimme meters werkte samen met Vitens, het grootste drinkwaterbedrijf in Nederland, om de waterconsumptie tijdens piekuren te verminderen. Samen rondden zij een succesvolle pilot af bij klanten, die resulteerde in een reductie van zeven procent in watergebruik tijdens piektijden. Een team bij Vitens zette de kracht van kinderen en tieners, die dagelijks technologie gebruiken, in voor het beïnvloeden van oudere generaties en het benadrukken van het belang van waterconservatie. De klant-trial draaide om de speciaal gebouwde game The Water Battle. Het werkte zo: kinderen – “The Dews” genaamd – moeten de stad van overstroming redden, door het verzamelen van tips en het bijhouden van het waterverbruik van hun gezin. Deze jonge gamers praten vervolgens thuis en op school over hun watergevechten, wat helpt om het bewustzijn van watergebruik bij hun ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.