- 08 oktober 2019
- | Bron: Projecto
VUB-wetenschappers lanceren inspiratiegids over "klaslokaal van de toekomst"
VUB-wetenschappers lanceren inspiratiegids over "klaslokaal van de toekomst" Alternatieve inrichting leerruimtes boost leerprocessen sleutelvaardigheden voor 21ste eeuw Het klaslokaal en haar inrichting hebben een grote impact op leerprocessen, maar het klassieke klaslokaal is niet meer aangepast aan de hedendaagse didactiek en leerdoelen. Onderzoekers van de Vrije Universiteit Brussel en het Brusselse architectencollectief +reseARCH hebben daarom nu ‘+School’ voorgesteld: een gloednieuwe publicatie waarmee ze architecten, schooldirecties en leerkrachten willen inspireren en begeleiden naar innovatieve, stimulerende leeromgevingen die leerlingen helpen cruciale vaardigheden voor de 21ste eeuw te verwerven. Een uitgebreide literatuurstudie, focusgroepen met architecten, scholen en onderwijsdeskundigen en observaties en analyses van zes Vlaamse en Brusselse lagere en middelbare scholen die investeren in vernieuwende, of slim gebruik van bestaande klasinrichtingen vormen de ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.